Архів номерів

2024 1          
2023 1 2 3 4    
2022 1 2 3 4    
2021 1 2 3 4    
2020 1 2        
2019 1 2 3 4    
2018 1 2 3 4    
2017 1 2 3 4    
2016 1 2 3 4    
2015 1 2 3 4    
2014 1 2 3 4    
2013 1 2 3 4    
2012 1 2 3 4    
2011 1 2 3 4    
2010 1 2 3 4    
2009 1 2 3 4    

Пошук

baner1

unnamed

banner c111

images

С. О. Кіян СУЧАСНІ ЗАСОБИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ВЗАЄМОДІЇ В СИСТЕМІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

У статті розглянуто теоретичні підходи до розвитку електронної взаємодії між органами місцевого самоврядування, приватним сектором та громадянами. Основну увагу приділено обґрунтуванню можливостей застосування новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, які використовуються в приватному секторі. Запропоновано застосування технологій електронних банківських послуг для надання публічних послуг членам територіальних громад та реалізації місцевої політики. Як інструменти практичного втілення виду електронної взаємодії між владою, бізнесом, членами територіальної громади (G2B2МC) обґрунтовано перспективи застосування нових комунікаційних каналів – додатка Passbook у поєднанні з технологіями електронного банкінгу.

Ключові слова: місцеве самоврядування, публічні послуги, е-врядування, електронна взаємодія, G2B2C, G2B2МC, новітні інформаційно-комунікаційні технології, Passbook, електронний банкінг

В статье рассматриваются теоретические подходы к развитию электронного взаимодействия между органами местного самоуправления, частным сектором и гражданами. Основное внимание уделяется обоснованию возможностей применения новейших информационно-коммуникационных технологий, которые используются в частном секторе. Предлагается применение электронных технологий предоставления банковских услуг для предоставления публичных услуг членам территориальных общин и реализации местной политики. В качестве инструментов практического воплощения вида электронного взаимодействия G2B2МC обосновываются перспективы применения новых коммуникационных каналов приложения Passbook в сочетании с электронным банкингом.

Ключевые слова: местное самоуправление, публичные услуги, е-правительство, электронное взаимодействие, G2B2C, G2B2МC, новейшие информационно-коммуникационные технологии, Passbook, электронный банкинг

The purpose of this article is to study the idea of using new communication channels providing electronic interaction in the system of local government in Ukraine. Special attention is given to research the supply of public services and forms of direct democracy at the local government of Ukraine. One of the most promising areas of local government is an active resource use electronic democracy. Information technology as a factor of influence on the degree of openness of the local authorities are the indispensable means of ensuring law and the real ability of citizens to participate in solving local problems. In this regard, particular interest is the question of the application of communication channels of electronic communication and delivery of electronic services as a vehicle for the practice of providing public services in local government. So, along with the classical approach with the release of three types of electronic interactions, the researchers used an expanded list of species, among which is the kind of interaction “citizen – citizen” (C2C). In the context of local government, we believe that C2C is possible to add a view “member of a community – member of a community” (MC2MC). This approach fully reflects the essence of these relations in the system of local government. From the point of view of cooperation between government, business and citizens of particular interest is the development of a new type of electronic interaction G2B2C (government￾business-citizen). Today, this kind of interaction is actively developing in Japan, Taiwan, South Korea, Singapore, countries that have recently made a big progress in technological development. In the context of application G2B2C in the local government system we offer the introduction of this type of electronic interaction G2B2MC (government-business – member of the community) that guarantees a high level of cooperation of local governments, businesses and members of local communities. Such a construction of the key issues of local importance are concentrated on the problems, issues, interests and needs of local communities. This model provides opportunities for local authorities to actively involve private sector resources on mutually beneficial terms, the involvement of local communities to address issues of social and economic development of the territories concerned. As a practical implementation tools type electronic interaction G2B2MC can offer new communication channels Passbook application in conjunction with electronic banking. The use of these channels opens new perspectives for local authorities to ensure appropriate conditions of communication, information processing in real time and greatly reduce the risk of damage to human factors (improper performance of functional responsibilities of local government officials) in the services provided by public authorities. Implementation the NICT in Ukraine, which is under the search for ways of reforming government institutions at all levels are likely to achieve their goals and take a worthy place among the European powers. Providing electronic interaction based on the model of relations G2B2MC provides transparency of local government, strengthens the ability of communities to local-organize in solving local problems. According to further increase the importance of scientific research to study new technologies of e-government in all areas of local government.

Key words: local government, public service, е-government, electronic interaction, G2B2C, G2B2МC, new information and telecommunication technologies, Passbook, electronic banking.

Завантажити статтю (pdf)